ببینید | بقایی: متأسفیم که پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه قرار دارند؛ برای دفاع از خودمان باید این پایگاه‌ها را بزنیم


سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما واقعاً متأسفیم که به دلیل وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای منطقه، ناچار شده‌ایم در دفاع از ملت خود این پایگاه‌ها را هدف قرار دهیم. با این حال، بارها به مقامات کشورهای همسایه اطمینان داده شده است که ایران هیچ‌گونه خصومتی با آنها ندارد و به نظر من این موضوع برای همه آنان روشن است؛ حقیقتاً روشن است. اگر روند دو سال گذشته را نگاه کنید، خواهید دید که این ایران بود که اصرار داشت روند دیپلماتیک با پادرمیانی کشورهای همسایه انجام شود. در واقع، بخش مهمی از دستاوردهایی که پیش از این در مذاکرات دیپلماتیک درباره پرونده هسته‌ای حاصل شد، با میانجی‌گری کشورهای منطقه شکل گرفت. ما همواره کشورهای منطقه را در جریان تحولات قرار داده‌ایم و گزارش‌های لازم را نیز برای رسانه‌ها ارسال کرده‌ایم. آقای دکتر عراقچی نیز در هر رفت‌وآمدی که در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای انجام می‌شد، خود را موظف می‌دانستند با وزرای خارجه کشورهای منطقه گفت‌وگو کنند./صداوسیما





منبع

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *