چت روم مرام بهترین چت روم ایران
شاید بعضیها فکر کنند که استفاده از چت روم منسوخ شده است. اما اینطور نیست و همچنان افراد زیادی از این برنامهها استفاده میکنند و لذت میبرند. شاید دلیل این محبوبیت همیشگی این خواهد بود که همه جا و هر زمانی میتوان کسانی را پیدا کرد و با آنها به گفتگو پرداخت.
چت روم چیست؟
این نوعی پلتفرم آنلاین است که به کاربران این امکان را میدهد که در هر زمان که بخواهند با افراد دیگر در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کنند. اتاقهای چت معمولا روی سروری با اتصال اینترنت میزبانی میشوند و شرایط گفتگو و تبادل اطلاعات را برای همگان فراهم میسازند.
البته انجمنها و گروههای گفتگو هم هستند که میتوانند شرایط مکالمه را بهوجود بیاورند اما این گفتگو بهصورت لحظهای و بیدرنگ نیست. در واقع ظرفیت اطلاعرسانی در این پلتفرمها تا حد زیادی محدود شده است.
نمونههایی از چت روم ها
لیستی از اتاقهای گفتگو و نرم افزارهای ارتباطی رایج در ایران عبارتند از:
- مرام چت
- گلشن چت
- ایناز چت
اتاق گفتگو در مقابل نرم افزار های ویدئو کنفرانس
اتاقهای گفتگو و برنامههای چت معمولا برای ارتباط یک به یک یا گروه کوچک استفاده میشوند، در حالیکه نرمافزار کنفرانس ویدیویی برای جلسات رسمیتر با چند شرکتکننده طراحی شده است. در همین حال، پلتفرمهایی مانند چت صوتی یا تصویری را بین دو یا چند کاربر فعال میکنند. این نوع نرم افزار بیشتر توسط مشاغل برای جایگزینی جلسات حضوری استفاده میشود.
پلتفرمهای کنفرانس ویدیویی معمولا ویژگیهایی مانند اشتراکگذاری صفحه، رباتهای گفتگو، تخته سفیدهای تعاملی و سایر ابزارهای همکاری را ارائه میکنند. برخی از نرمافزارها هم گزینههای ویدئو کنفرانس و هم چت را ارائه میدهند، مانند Skype و Microsoft Teams.
از چت روم چگونه استفاده میشود؟
اتاقهای گفتگو عمدتا برای برقراری ارتباط استفاده میشوند. در واقع افراد در این ابزار خواهند توانست بهراحتی به یکدیگر متصل شوند و شروع به صحبت کنند. آنها این امکان را دارند تا در مورد هر موضوعی که دوست داشته باشند بهصورت آنلاین چت انجام دهند.
اتاقهای گفتگو بهعنوان برای شبکههای اجتماعی، تبلیغ محصول یا یک بازی و یا یک ابزار کار از راه دور استفاده میشوند. برای استفاده از اتاق چت، کاربران باید یک حساب کاربری با پلتفرم آنلاین بسازند و وارد شوند.
گاهی اوقات، احتمال دارد از کاربران خواسته شود که یک نرم افزار کلاینت را دانلود کنند تا استفاده از اتاق چت تسهیل شود. سپس آنها این امکان را دارند تا به اتاقهای گفتگو بپیوندند یا با سایر اعضایی که در حال حاضر وارد شدهاند، چت داشته باشند.
باید گفت مکالمات در چت روم بهگونهای انجام میشود که برای همه شرکتکنندگان قابل مشاهده است. خیلی از اتاقهای گفتگو ویژگیهایی مانند پیامرسانی خصوصی، اتاقهای گفتگو متناسب با علائق و موضوعات خاص، یا امکان سفارشیکردن رنگها یا پسزمینههای اتاق چت را ارائه میکنند.
چالشهای اتاقهای گفتگو
از آنجاییکه پیامهای این ابزار خود به خود و فورا قابل مشاهده هستند، احتمال سوء استفاده وجود دارد. مدیران سایت معمولا لیستی از سؤالات متداول دارند تا کاربران رفتار مناسبی از خود نشان دهند. سوالاتی مثل معرفی خود در هنگام ورود به چت، مشخصکردن زمان پرسش و پاسخ از برخی کاربران و یا اعلام گزارش کاربران مزاحم.
آداب چت روم از کاربران میخواهد که به یکدیگر احترام بگذارند، حتی در هنگام مکالمه در مورد موضوعات بحث برانگیز. اتاقهای چت راهی عالی برای افراد برای برقراری ارتباط آنلاین با یکدیگر در زمانهای واقعی است که امکان مکالمات و ارتباطات معنیدار را در طیف گستردهای از موضوعات فراهم میکند.
بسته به هدف و مقررات تعیینشده توسط ناظم اتاق گفتگو، میتوان از آنها برای مکالمه معمولی تا بحثهای جدیتر استفاده کرد. با چند قانون ساده، اتاقهای گفتگو این امکان را دارند تا فضاهای امنی باشند که افراد را به هم متصل میکنند.
مزیتهای یک چت روم
اتاقهای چت ویژگیهای مثبتی دارند شامل موارد زیر:
طوفان فکری
اتاقهای گفتگو بهعنوان مکانی امن برای ملاقات افراد یک شرکت خواهند بود تا طوفان فکری به پا کنند. از آنجایی که اتاقهای چت را میتوان بر اساس تعداد کاربر محدود کرد، این امکان هست تا تنها به افراد خاصی اجازه داد به گفتگو اضافه شوند. مرام چت از ابزارهایی است که در این زمینه بسیار کمککننده خواهد بود.
کنفرانس مشتری
کسبوکارها خواهند توانست از اتاقهای چت خود برای کنفرانس مشتری بهره ببرند. آنها به کاربران از هر مکانی اجازه میدهد تا به این کنفرانس بپیوندند. در واقع اینجا چت روم به راهحلی ایدهآل برای کنفرانس بین چند نفر تبدیل خواهد شد. تعامل بلادرنگ نیازی به نشستن کاربران در نزدیکی یک بلندگوی اتاق کنفرانس ندارد و این باعث راحتی بیشتر آن میشود.
پشتیبانی مشتری
اتاقهای گفتگوی زنده در وبسایتهای تجاری بهعنوان راهی برای ارائه پاسخ فوری به سؤالات مشتریان است. مشتریان اغلب ترجیح میدهند از چت بهره ببرند تا از تلفن یا ایمیل. با این کار مشتریان خواهند توانست در ساعات کاری خاص سؤالات خود را بپرسند و با یک شخص واقعی چت کنند.
آموزش از راه دور
گردآوری کارمندان برای آموزش اغلب فرآیندی دشوار است. برای کسبوکارهایی که افراد حرفهای یا متخصص را جذب میکنند، آموزش میتواند بسیار گران باشد. بنابراین چت روم هزینه کمتر و زمانبندی آسانتری را برای آموزش کارکنان ارائه میدهد.
پشتیبانی کارکنان
بسیاری از کسبوکارها از اتاقهای گفتگو برای پشتیبانی از کارکنان در طول روز بهره میبرند. کارمندان این امکان را دارند تا به جای تماس یا مراجعه به دفتر یک فرد وارد اتاق گفتگو شوند و در مورد مشکلات رایانهای، قوانین، زمان تعطیلات یا اطلاعیههای شرکت سؤال بپرسند.
بهره وری بیشتر
وقتی کارمندان مجبور نیستند میزهای خود را برای جلسات ترک کنند، بلافاصله پس از پرسیدن سوالات، پاسخ خود را مطرح خواهند کرد. پس از پایان چت هم، کارمند همچنان پشت میز خود نشسته است و آماده ادامه وظایف روزانه خود خواهد بود.
جمعبندی
با وجود فناوری چت روم افراد به خوبی میتوانند از هر جایی که هستند با افراد یکدیگر مکالمهای را برقرار کنند که بهصورت زنده اتفاق میافتد و هیچ تاخیری در پرسش و پاسخها وجود نخواهد داشت. از مزایای این اتاقهای گفتگو تنها اشخاص بهره نمیبرند، بلکه شرکتها و سازمانهای مختلف هم بهمنظور ارائه سریعتر و راحتتر پشتیبانی به مشتری، کاهش هزینهها و بهرهوری بیشتر اتاقهای چت را بهکار میگیرند.