واکنشها در کنگره آمریکا نسبت به توافق اولیه میان تهران – واشنگتن همچنان ادامه دارد و دموکراتها این توافق را توافق خوبی برای جمهوری اسلامی ایران می دانند و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را برای این جنگ همچنان سرزنش میکنند. منبع
عباس موسوی، معاون دفتر ریاست جمهوری و سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو با SNNTV گفت که ایران در پی گرفتن عوارض از تنگه هرمز نیست، بلکه هزینه خدمات را دریافت خواهد کرد و مدیریت تشخیص عبور بی ضرر بر عهده ماست. تنگه هرمز باز میشود اما با ساز و کار جدیدی که ایران […]
ترامپ گفت: با ایران فقط تفاهمنامه داریم و اگر موضوع ظرف ۶۰ روز به سرانجام نرسد، ایرادی ندارد؛ ما دوباره به بمباران برمیگردیم. آنها توافق کردهاند که سلاح هستهای نسازند و شما این موضوع را به وضوح در متن توافقنامه خواهید دید./فارس منبع
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اگر در ادامه مذاکرات، توافق نهایی عنوان «قرارداد» پیدا کند، طبیعتاً باید مطابق قانون و در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شده و مراحل قانونی خود را طی کند. منبع
ترامپ به دنبال جبران شکست آمریکا در تقابل نظامی با تهران، بی اشاره به باز بودن تنگه هرمز پیش از تجاوز آمریکایی-صهیونیستی به ایران ادعا کرد: اگر با تهران توافق نمیکردیم، تنگه هرمز بازنمیشد! منبع
با وجود بیانیهها و تکذیبهای پیاپی نهادهای حکومتی پادشاهی اردن، بر آگاهان امر مبرهن است که پایگاه خلبان شهید موفق السلطی یا همان پایگاه الازرق از گذشته یکی از پایگاههای راهبردی و تأثیرگذار آمریکا برای پایش تحرکات و راهبری عملیاتهای نظامی در غرب آسیا بوده، در تجاوزات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران نقشی […]
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در مورد نحوه امضای متن یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا ایدههای جدیدی مطرح شده است که یکی از آنها این است که متن توسط روسای جمهور ۲ کشور امضا شود که ما در حال بررسی آن هستیم و از جهاتی چنین چیزی ممکن است که بهتر نیز باشد. منبع