
محاصره دریایی کامل آمریکا در تنگه هرمز و بنادر ایران که از ۱۳ آوریل آغاز شد، به یکی از جدیترین بحرانهای انرژی جهانی تبدیل شده است. به نحوی که تمام ترددهای ورودی و خروجی به بنادر ایران را متوقف کرده و کشتیهای مرتبط با ایران را رهگیری میکند، در حالی که عبور کشتیهای غیرمرتبط با ایران همچنان مجاز است. این محاصره، که در پاسخ به شکست مذاکرات اسلامآباد رخ داده، قیمت برنت را ۱۲-۱۵ دلار افزایش داده و نگرانیهای اروپا را از اختلال در تأمین ۲۰ درصد نفت جهان تشدید کرده است.












