«مسعود پزشکیان» بامداد امروز شنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۴ پیش از ترک نیویورک به مقصد تهران، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه جهان معطوف به برگزاری هشتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد است، حضور و سخنرانی در این مجمع فرصتی بود که ما مواضع خود را بیان کنیم. تلاش کردیم […]
رئیسجمهور در دیدار جمعی از فعالان ضدجنگ در نیویورک گفت: در حال مذاکره بودیم که رژیم صهیونیستی به کشور ما حمله کرد. برجام که امضا شد؛ جمهوری اسلامی ایران به آن پایبند بود؛ چه کسی برجام را پاره کرد؟ این چه مذاکرهای است که ما باید به تعهدات خود پایبند باشیم و آنها به هیچ […]
پزشکیان به زودی به نیویورک میرود، برخی میگویند این سفر فرصتی برای دیدار او با ترامپ است، دیداری که میتواند به عنوان یک ابتکار عمل تازه بنبست موجود در فضای سیاست خارجی ایران را بشکند. منبع
رئیسجمهور در دیدار نخستوزیر نروژ گفت: کشورهای غربی باید پایبندی خود به تعهداتشان را نشان دهند تا اساسا تفاهم معنا و مفهوم پیدا کند. وضعیت فعلی بهدلیل عدم پایبندی طرف غربی به تعهداتشان پدید آمده است. اگر اسنپبک اتفاق بیفتد، گفتوگو دیگر معنایی ندارد. منبع: فارس منبع
رئیسجمهور در اولین دیدارش با سران سایر کشورهای حاضر در نیویورک با امانوئل مکرون دیدار کرد. موضوع ادامه همکاری ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی و مکانیزم ماشه، از جمله مهمترین محورهای گفتگوهاست./باشگاه خبرنگاران جوان منبع