19:47 - 29 شهریور 1403

بیوگرافی هومن برق نورد؛ از ورود به دنیای بازیگری تا خداحافظی از تلویزیون + ویدیو


بیوگرافی هومن برق نورد؛ از ورود به دنیای بازیگری تا خداحافظی از تلویزیون + ویدیو

هومن برق نورد را تقریباً همه می‌شناسند. او کسی نیست جز «ناصر» در مجموعه‌ تلویزیونی مشهور «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت که در کنار بازیگرانی همچون بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان و مونا فرجاد ایفای نقش کرده‌ است. او پس از آن در سریال پرطرفدار «شهرزاد» به ایفای نقش پرداخت و بیش از پیش در میان مخاطبان محبوب شد. در ادامه بیوگرافی کامل این بازیگر خوش‌ذوق را خواهید خواند.

هومن متولد ۵ دی ماه ۱۳۴۸ در تهران است. وی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است که از سال ۱۳۶۹ تا به حال مشغول به فعالیت است. برق نورد بازیگری را به صورت تجربی فرا گرفته و هیچ کلاسی نرفته‌ است. جالب است بدانید که او دیپلم برق دارد.

این بازیگر بااستعداد، فعالیتش را در سال ۱۳۶۹ با تئاتر آغاز کرد و حدود ۲۰ سال به بازی تئاتر مشغول بود؛ به گفته‌ خودش ورود به حرفه تئاتر را مدیون مجید جعفری است. پس از آن هومن در سال ۱۳۷۴ وقتی ۲۶ ساله بود، با سریال ابووهیب بهلول وارد قاب تلویزیون شد و بعد در سال ۱۳۸۶ با سریال تلویزیونی بیداری به کارگردانی بهرام عظیم‌پور وارد تلویزیون شد.

وی سرانجام با سریال طنز ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت به شهرت و محبوبیت رسید. این بازیگر محبوب، تا به حال همکاری‌های موفقی با بهنام تشکر، از جمله مجموعه‌های تلویزیونی دزد و پلیس، دودکش و پادری و ساختمان پزشکان داشته است.

لازم به ذکر است که هومن فعالیت در سینما را با بازی در فیلم یک تکه نان در سال ۱۳۸۳ شروع کرد. او علاوه بر فعالیت بازیگری، در موسیقی هم دستی دارد و از سال ۱۳۷۰ به ساخت ساز‌های سنتور، سه تار و تار در کنار استاد تهرانی پرداخته‌ است.

هومن متاهل است و فرزندی ندارد. پدر او مهندس و مادرش شاعر است. این بازیگر دو خواهر دارد که یکی در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده و دیگری در رشته نقاشی و اکنون استاد دانشگاه است و در خارج از ایران زندگی می‌کند. جالب است بدانید که پدر بزرگ هومن از مهاجران کشور باکو بوده‌ است و فامیلی خود را به خاطر علاقه به برق از ایازی به برق نورد تغییر داده‌ است. 

هومن معتقد است که گفتن مسائل خصوصی زندگی هنرمندان ضرورتی ندارد؛ به همین دلیل اطلاعات بیشتری در مورد زندگی او در دسترس نیست.

در سال ۱۳۹۷ هومن در برنامه «مجله تصویری ۰۵۱۳» با دلی پر از تلویزیون خداحافظی کرد و گفت: «این آخرین حضور من در تلویزیون است. از این به بعد مرا در هیچ برنامه تلویزیونی، تله‌فیلم یا سریالی نخواهید دید.» «من هنوز دستمزد سریال «دودکش» را نگرفته‌ام!»؛ سریال دودکش در رمضان ۱۳۹۲ به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی در ۲۶ قسمت از شبکه یک پخش می‌شد.

او پس از این خداحافظی اضافه کرد که «تنها در صورتی که علاوه بر تسویه حساب، از من عذرخواهی شود، حرفم را زمین خواهم گذاشت.»



منبع

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *