22:23 - 26 شهریور 1403

نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو امروز18 شهریور اعلام می‌شود

11 شهریورماه قرعه‌کشی محصولات شرکت ایران خودرو برگزار شد. با این حال اعلام نتایج به بعد موکول شد و طبق اخبار، امروز نتایج این قرعه کشی اعلام خواهد شد. بیش از سه میلیون نفر در این قرعه‌کشی شرکت کرده‌اند. نتایج این قرعه‌کشی احتمالا از طریق نشانی‌های ikco.ir  و ikcosales.ir  اعلام خواهد شد.

نتیجه اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو

به طور حتم «تقاضای آنی» برای بیش از سه‌میلیون خودرو در هیچ کشوری تجربه نشده است، اما در ایران از پنج سال پیش تاکنون به‌کرات تجربه شده که متقاضیان میلیونی، موفق به دریافت خودروی مورد‌نظر از شرکت خودروساز نشدند. ایران خودرو اعلام کرده است در طرح اخیر ثبت‌ درخواست خرید محصولات ایران‌خودرو شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، بوده است. جالب است بدانید ری‌را انتخاب یک چهارم از مجموع بیش از سه میلیون نفری متقاضیان بوده است.

خودروی ری‌را، جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران خودرو و نخستین کراس اوور ملی با ۶۸ درصد داخلی سازی است که برای نخستین بار در این طرح به بازار داخلی عرضه خواهد شد. آمار ثبت‌نامی دقیق در قرعه‌کشی ایران خودرو به این شرح است:

تعداد پروفایل متقاضیان: ۳۲۸۸۹۶۴

تعداد متقاضیان وکالتی: ۱۷۰۳۶۳۳

تعداد سفارش متقاضیان: ۳۰۵۳۱۲۹

تعداد سفارش طرح عادی: ۱۶۶۱۴۴۴

تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۱۰۶۹۰۵۴

تعداد سفارش طرح فرسوده: ۲۵۲۷۷۶

اسامی نفرات برگزیده در اولویت‌بندی این طرح که روز یکشنبه، یازدهم شهریورماه صورت گرفت، اوایل هفته آینده پس از تایید نهادهای مرتبط از جمله ناجا، سازمان ثبت احوال و… اعلام خواهد شد. آنچه مشخص است خودروسازان جهانی برای ادامه حیات و تقاضای بیشتر، به فناوری‌های نو روی آورده و در صحنه رقابتی، به خلق خودرو‌های شگفت‌آور پرداخته‌اند؛ این در حالی است که در ایران با توجه به سیاست‌های دولتی خودرو، هر سال شانس متقاضیان برای دریافت خودرو‌هایی که نه به فناوری روز دنیا مجهزند و نه کیفیت مطلوبی دارند، کمتر از سال‌های گذشته می‌شود. به نظر می‌رسد نه خودروسازی ما شباهتی به دیگر تولیدکنندگان جهانی دارد و نه بخش تقاضا در استاندارد‌های معمول قرار گرفته است.

حدود پنج سال از فروش توام با لاتاری خودرو می‌گذرد و درس‌های زیادی به سیاستگذاران خودرو و دولت‌ها داده، اما سیاست‌ها باز هم بر حول یک مدار می‌چرخد و تغییری در آن حاصل نمی‌شود. عرضه اندک خودرو و تقاضای بالا در طرح جدید فروش خودرو، حالا حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده است. چگونگی فروش و تولید خودروهای داخلی به یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه تبدیل شده است و همواره با چالش‌هایی همراه بوده است. اینکه چرا تقاضای خودرو رشد چشمگیری به خود می‌بیند یا چرا برخی باید به خودرو با قیمت کارخانه دسترسی داشته باشند و عده‌ای دیگر مجبور به پرداخت از بازار با قیمت‌های کاذب باشند، سوالاتی است که از سوی دولت بی‌پاسخ مانده و همین امر به گفته برخی از جامعه‌شناسان باعث بی‌اعتمادی به سیاست‌های دولت و همچنین سرخوردگی اجتماعی می‌شود. کش و قوس‌های فراوانی نیز برای واردات خودروهای خارجی به صورت صفر و کارکرده وجود داشت که علی‌رغم برخی از اقدامات، این طرح‌ها هنوز تاثیر چشمگیری در بازار خودرو از خود به جای نگذاشته‌اند.

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *