وضعیت مالی بد ستاره «مد من» پیش از شهرت که ۷ ماه اجاره به صاحب خانه اش بدهکار بود


وضعیت مالی بد ستاره «مد من» پیش از شهرت که ۷ ماه اجاره به صاحب خانه اش بدهکار بود

جون هام برای بازی در نقش «دان دریپر» در سریال مد من (Mad Men) شهرت پیدا کرد، اما پیش از آن برای گذران زندگی خود مشکلات زیادی داشت.

هام در مصاحبه اخیر خود گفته است:

وضعیت مالی هام به قدری وخیم بود که در طول دهه ۹۰ از تماس‌های طلبکارانش طفره می‌رفت.

هام اولین نقش‌های بازیگری حرفه‌ای خود را در اوایل دهه ۲۰۰۰ با حضور در برنامه‌های تلویزیونی مانند «پراویدنس» و یک نقش فرعی در فیلم گاوچرانهای فضا (Space Cowboys) کلینت ایستوود به دست آورد. اما موفقیت بزرگ او زمانی اتفاق افتاد که نقش اصلی سریال مد من شبکه AMC را به دست آورد که در دهه ۶۰ نیویورک و در یک آژانس تبلیغاتی خیالی اتفاق می‌افتد.

مد من در سال ۲۰۰۷ پخش شد و هام برای بازی در نقش‌ دان دراپر، مدیر اجرایی تبلیغات، هشت نامزدی جایزه امی به دست آورد و در نهایت در سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال درام را برد. او همچنین برای کار‌های کمدی خود در سریال ۳۰ راک (۳۰ Rock) شبکه NBC نیز نامزد جایزه امی شد.

اما پیش از آن همه تحسین منتقدان، به مدت سه سال حتی یک نقش بازیگری را به دست نیاورده بود.

هام در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۸ گفت که سال‌ها در یک خانه چهارخوابه قدیمی با هم‌اتاقی‌های مختلف زندگی می‌کرد. زن صاحبخانه قبلاً ستاره سریال‌های کمدی خانوادگی بود که با او سر مبلغ اجاره خانه کنار می‌آمد. در همان مصاحبه، هام گفت آنقدر بی‌پول بوده که به پارکینگ‌هایی که ساعتی ۱.۵ دلار هزینه داشتند، نمی‌رفت؛ زیرا فقط ۵ دلار در جیبش داشت.

تا سال ۲۰۱۱، چند فصل از مد من گذشته بود و گزارش شد که هام قراردادی سه‌ساله امضا کرده بود که تا پایان مدت قرارداد، به ازای هر قسمت ۲۵۰,۰۰۰ دلار دریافت می‌کرد.

اما در دوره‌ای که پیش‌درآمد‌ها، دنباله‌ها و بازسازی‌ها رواج داشتند و با وجود دستمزدی که احتمالاً بسیار بالا بود، هام به هالیوود ریپورتر گفت که علاقه‌ای به تکرار نقش خود در مد من ندارد.



منبع

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *