پشت صحنه رپ‌خوانی خنده دار آل پاچینوی بزرگ در یکی از فیلم‌های آدام سندلر + ویدیو


پشت صحنه رپ‌خوانی خنده دار آل پاچینوی بزرگ در یکی از فیلم‌های آدام سندلر + ویدیو

فیلم جک و جیل را هیچ وقت در لیست بهترین فیلم های آدام سندلر نمی بینید و بعید است که این فیلم را در لیست فیلم های محبوب با بازی آل پاچینو نیز ببینید. اما، جک و جیل یکی از خنده دارترین، پربازدیدترین و عجیب ترین صحنه ها را در تاریخ سینما دارد.

جک و جیل یک کمدی محصول ۲۰۱۱ است که در آن آدام سندلر نقش جک، یک مدیر تبلیغات و همچنین نقش خواهر دوقلوی مزاحم او جیل را بازی می کند. داستان فیلم بیشتر درباره از سرگیری روابط برادری و خواهری جک و جیل است. جیل مورد توجه پاچینو قرار می گیرد که نقش خودش را بازی می کند. جک احساس آل پاچینو به خواهرش را فرصتی مناسب می بیند و تصمیم می گیرد از علاقه پاچینو به جیل برای ترغیب او به بازی در یک ویدیوی تبلیغاتی برای دانکین دونات استفاده کند که منجر به اجرای رپ پاچینو برای نوشیدنی دانکاچینو (Dunkaccino) می شود، یک نوشیدنی واقعی از دانکین دونات که ترکیبی از قهوه و شکلات داغ بود.

صحنه دانکاچینو از آن زمان به یک میم تبدیل شده و بسیاری از مردم آن را با یک تبلیغ واقعی اشتباه می گیرند. اما همانطور که گفته شد، این صحنه یک شاهکار کمدی و ایده رابرت اسمایگل، نویسنده و خالق ترایمف سگ کمدین توهین‌کننده (Triumph the Insult Comic Dog) است.

رابرت اسمایگل می گوید: «هنگامی که به پروژه پیوستم، پاچینو هنوز انتخاب نشده بود، اما سندلر مصمم بود با او کار کند. به همین دلیل، به همراه سندلر به خانه پاچینو رفتیم تا او را راضی کنیم.»

استیو کورن، نویسنده فیلمنامه، می افزاید: «پاچینو هر صحنه را به طور کامل جدی می گرفت و با تمام توان در آن حضور داشت. انگار نه انگار که او یک بازیگر برنده اسکار است که در یک فیلم کمدی سندلر بازی می کند.»

صحنه ای که در آن پاچینو برای نوشیدنی دانکاچینو فروشگاه دانکین دونات، رپ خنده داری اجرا می کند، با الهام از یک تبلیغ کلاسیک قدیمی ساخته شده بود. دنیس دوگان، کارگردان فیلم توضیح می دهد: «پاچینو کاملاً خودش را وقف پروژه کرده بود. درست مثل زمانی که در آثار بزرگی چون پدرخوانده بازی می کرد. این بار هم برای این نقش کمدی از خود تعهد کامل نشان داد.»

کارگردان و عوامل فیلم از تعهد و دلسوزی پاچینو در ایفای این نقش کمدی شگفت زده شده بودند. اسمایگل می گوید: «پاچینو شب ها برایم پیام صوتی می فرستاد و ایده هایش را مطرح می کرد… چیزهایی درباره چگونگی تفسیر شخصیت بر اساس قصه دن کیشوت. کاملا از این رفتار او لذت می بردم و نشان می داد که چقدر به این نقش تعهد داشت. شور و شوق او دلچسب بود.»

اسمایگل می گوید: «ایده اصلی تبلیغ نوشیدنی در فیلمنامه اولیه فراپوچینو از استارباکس بود. اما آنها علاقه ای به درآمیختن محصولشان با چنین محتوای خنده داری نداشتند. بنابراین به جای آن، نوشیدنی دانکاچینو از دانکین دونات را انتخاب کردیم که به نظر ایده خنده داری محسوب می شد.»

پس از جذب پاچینو برای بازی در فیلم، اسمایگل ایده رپ خواندن او برای این نوشیدنی را پیشنهاد کرد: «من به دنبال چیزی بسیار غیرمتعارف و خنده دار برای پاچینو بودم. چه چیزی می تواند از دیدن یکی از بزرگترین بازیگران نقش های جدی تاریخ سینما در حال خواندن رپ تعجب آورتر باشد؟»

جمال سیمز، کارگردان حرکات رقص فیلم نیز به تعهد پاچینو در یادگیری حرکات رقص اشاره می کند: «پاچینو برای هر چیزی آماده بود. حرکات را به سرعت یاد می گرفت و همه را با انرژی و شور خود شگفت زده می کرد. مدام می گفت بیایید دوباره تمرین کنیم!»

سر ضبط نیز پر از لحظات جالب بود. دوگان خاطرنشان می کند: «وقتی فیلمبرداری می کردیم، گاهی اوقات هم من و هم سندلر از نتیجه راضی بودیم. اما ناگهان پاچینو داد می زد که نه، یک بار دیگر آن را اجرا کنیم شاید چیز جدیدی به وجود آمد! او هر چند هفته یک بار چنین کاری می کرد، آخرین بار هم برای دانکاچینو بود.»

«دانکاچینو که آخرین کاری بود که انجام دادیم، و تمرین بدنی زیاد و عرق ریختن زیاد و رقصیدن زیاد داشت. اما او (پاچینو) کار خودش را می کرد و می گفت: بیا دوباره این کار را انجام دهیم! او عاشق رقص و آواز بود. بالاخره مجبور شدم به او بگویم: اونی که می خواستیم گرفتیم. می ترسیدم او را به کشتن دهم.»

اگرچه پاچینو در حین فیلمبرداری چندین بار از انجام این کار ابراز ناراحتی کرد و حتی یک بار گفت: «این کارها قرار است مرا نابود کند، باورم نمی شود که مرا واداشتید این کار را بکنم»، اما بازی بامزه او در این صحنه باعث خنده‌ی گروه فیلمبرداری شد.

رابرت اسمایگل، نویسنده فیلمنامه می گوید: «برای پاچینو بسیار مهم بود که در انتهای فیلم صحنه ای باشد که در آن به سندلر می گوید: این را بسوزان. او نمی خواست فیلم با از دست رفتن کامل شأن و منزلتش به پایان برسد.»

دنیس دوگان، کارگردان فیلم تأیید می کند: «شما می توانید در آن صحنه صدای خنده های آدم سندلر را بشنوید که تنها به خاطر تماشای بازی پاچینو است.»

جالب است که برخی مردم تصور می کنند آنچه می بینند یک تبلیغ واقعی است نه صحنه ای از یک فیلم کمدی.

جستجوی عبارت دانکاچینو در سال ۲۰۲۳، زمانی که این نوشیدنی از تولید خارج شد، به اوج خود رسید و درباره ارتباط آن با این میم گزارش هایی منتشر شد.



منبع

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *